15.03.2012, 14:17

TAVOLA Xpo – Sajam za proizvođače ukusne hrane

U belgijskom gradu Kortrijku od 11. – 13. ožujka održan je sajam TAVOLA 2012

TAVOLA Xpo  najbolja je trgovačka izložba s naglaskom na sektor hrane i pića u Belgiji. Sajam predstavlja široku paletu gotovih proizvoda kao što su meso, voće, organska hrana, konditorski proizvodi i slastice, sirevi te brojne druge delicije.  Proizvođači hrane, ugostitelji, hoteljeri, pružatelji usluga cateringa, distributeri, veliki i mali, pod jednim krovom poslovno se povezuju i umrežavaju, u poticajnom okruženu gdje se svaki gurman osjeća kao u raju, za oko i nepce.

Sajam se održava svake dvije godine, a TAVOLA 2012 bila je 16. izdanje ove manifestacije. Po prvi puta sajam je ugostio delegaciju hrvatskih tvrtki. U organizaciji Hrvatske gospodarske komore dvoje proizvođača maslinovog ulja, Uljara Bilaja iz Marine kraj Trogira i Farmpino iz Baderne kraj Poreča te Arbacommerce d.o.o. iz Zadra s ponudom slanih i mariniranih filetiranih inćuna, predstavili su Hrvatsku kao zemlju s itekakvim potencijalom kada je riječ o gastronomiji i proizvodnji ukusne hrane.

Drugog dana sajma u organizaciji Europske poduzetničke mreže (EEN) te zahvaljujući povezanosti partnerskih konzorcija iz Belgije i Hrvatske, organizirani su poslovni sastanci, unaprijed dogovoreni prema odabiru samih tvrtki, koje ukupno su održale 35 poslovnih sastanaka, a kroz kontakte sa sudionicima sajma i mnogo više.

Idealno mjesto za Hrvatsku kao zemlju koja njeguje tradiciju ukusne hrane

Najbolje mjerilo kvalitete ovakve manifestacije iskustva su naših tvrtki sudionika koje iz svoje perspektive mogu posvjedočiti je li sudjelovanje za njih imalo koristi ili nije.

Razgovarali smo s gospodinom Zoranom Šimunićem, direktorom i vlasnikom tvrtke Naše klasje d.o.o. koja proizvodi svježu tjesteninu i sirovine za pekarstvo.

EEN: Iako ste čest sudionik velikih sajmova prehrambene industrije diljem Europe i svijeta, na TAVOLI ste prvi puta. Kakvi su dojmovi?


: Na sajmu koji prvenstveno zastupa proizvode iz Beneluxa i Francuske također se predstavljaju i proizvodi mediterana iz Španjolske, Grčke i Italije. Tu Hrvatska treba pokazati da nismo Balkan nego Mediteran. TAVOLA je idealna za razliku od velikih prehrambenih sajmova  - ANUGA, SIAL, ALIMENTARIO, gdje nastupaju veliki globalni brandovi, gdje su i naši velikani kao što je PIK Vrbovec još uvijek mali i gdje većina malih hrvatskih tvrtki zbog manjka kapaciteta i skromnih sredstava u marketingu nemaju što tražiti.


EEN: Po čemu je TAVOLA dobra prilika za hrvatske proizvođače po Vašem mišljenju?

: TAVOLA jasno oslikava suvremene i nadolazeće trendove u konzumiranju hrane. Sajam je po mom mišljenju idealan za dobar dio hrvatske ponude u prehrani jer je pravo mjesto upravo za proizvode koje Hrvatska nudi. TAVOLA se, koliko sam se imao prilike uvjeriti, fokusira na premium klasu novog doba, a to su proizvodi iznimne kvalitete. No, riječ je o hrani koja nema samo funkciju nadoknaditi energiju ljudskom tijelu već je to hrana namijenjena iskonskom uživanju. Nigdje ne viđam velike brendove već su mahom prisutni proizvodi koji su autentični, izvorni, male obiteljske proizvodnje u koje je utkana ljubav, vrijedan rad, posebna pažnja i samim time poseban okus. To je ono što današnji potrošač traži.

EEN: Uključili ste se na sajam ovog puta ne kao izlagač već samo kao sudionik poslovnih razgovora. Ocjenjujete li ih korisnima?

: Razgovori su se pokazali vrlo interesantnima. Obavio sam par konkretnih razgovora za puno manji trošak nego što je izlaganje. Donio sam uzorke, katalog, vizitke, a učinak je jednako kvalitetan kao da sam izlagao. Kontakti su kvalitetni i sve su mahom ozbiljni poslovni ljudi. Primijetio sam sa sugovornicima da čim spomenem da za svoje proizvode posjedujem halal i košer certifikate odmah se pokazuje veliki interes. To je niša koja intenzivno raste.


Potreban je snažniji zajednički nastup

Proizvođač maslinovog ulja gospodin Aleksandar Tidić iz Barbana, tvrtka Farmpino, istaknuo je kako smatra ovaj sajam puno kvalitetnijim od onih u Veroni i Trstu te ističe kako sajmovi koje promovira HGK trebaju biti baš ovog tipa. „Sklopio sam sigurno 10-ak odličnih kontakata. Ono što nedostaje je snažna mreža proizvođača kako bismo imali jak štand, s velikim brojem uljara, vinara i ostalih proizvođača mediteranskih delicija. Nadam se da će se poraditi na promociji ovog sajma.“

 Gospodin Damir Šket iz tvrtke Vegetariana koja nudi slasne vegetarijanske namaze i kobasice ističe kako je zahvaljujući ovom sajmu shvatio što mora promijeniti u svom poslovanju kako bi se profilirao upravo u kategoriji luksuznih proizvoda, a to je razmišljati o promjeni ambalaže. „Dok je okus naših proizvoda neosporan, a o čemu svjedoče brojne pohvale, distributeri su nas pitali imamo li ambalažu koja udovoljava standardima delikatesnih butika. Da nisam prisustvovao ovom sajmu ne bih osvijestio tu potrebu“.

Dobru organizaciju pohvalio je i gospodin Vandri Montabelo, predsjednik uprave Maraske, istaknuvši da je ostvario nekoliko vrlo dobrih kontakata iz Belgije i Velike Britanije.

I hrvatski veleposlanik popratio događanje

Kao podrška hrvatskim tvrtkama, organiziran je posjet Veleposlanika republike Hrvatske u Kraljevini Belgiji, gospodina Borisa Brigića, koji je zajedno s Direktoricom predstavništva Hrvatske gospodarske komore u Briselu, gospođom Dragicom Martinović održao sastanak s domaćim poduzetnicima.

Organizatori, sudionici izlagači, svi su redom ponijeli pozitivne dojmove i pregršt novih ideja i ulaznica za nove poslovne podvige. Bila bi šteta ne iskoristiti priliku da se Hrvatska ne predstavi još glasnije te na taj način učvrsti svoj položaj na gastronomskoj karti Europe.