29.10.2012, 14:40

Europski tjedan malog i srednjeg poduzetništva: EU treba više žena poduzetnica

Potencijal žena poduzetnica nije dovoljno iskorišten te je stoga u EU potrebno više poduzetničkih inicijativa koje predvode žene radi poticanja rasta i stvaranja novih radnih mjesta. Ovo je bila glavna poruka samita održanog u sklopu Europskog tjedna malog i srednjeg poduzetništva u Bruxellesu 17.listopada 2012., usmjerenog na poticanje žena na pokretanje i vođenje vlastitog posla. Činjenica da žene čine 34.4% samozaposlenih u Europi pokazuje da im je potrebno više poticanja da postanu poduzetnice. Ove brojke pokazuju da postoji veliki neiskorišteni ljudski potencijal koji je prijeko potreban radi poticanja gospodarskog rasta i stvaranja novih radnih mjesta, s obzirom na tešku gospodarsku situaciju.

Europska komisija aktivno promiče žensko poduzetništvo putem:

Europske mreže ambasadora, predstavljajući inspirativne primjere kako bi potakla žene na razmišljanje o poduzetništvu kao moguću i održivu karijeru, teEuropsku mrežu mentora, pružanjem praktičnih savjeta ženama koje su već pokrenuli vlastiti posao.

″Jasno je da su ženska kreativnost i poduzetnički potencijal jedni od najviše  neiskorištenih izvora gospodarskog rasta i stvaranja novih radnih mjesta te bi se kao takvi trebali mnogo više razvijati na području cijele Europe.  Ne možemo si priuštiti zaobići ovaj potencijal, u bilo koje doba krize. Više žena poduzetnica podrazumijeva gospodarsko jačanje žena i pridonosi rastu.″, rekao je potpredsjednik Europske komisije Antonio Tajani , povjerenik za industriju i poduzetništvo.

 

Žene poduzetnice preuzimaju više kalkuliranog rizika

Iako su na području Europe žene jednako obrazovane kao i muškarci, ipak ih se manje odlučuje na pokretanje vlastite tvrtke unutar 15 godina nakon završetka obrazovanja. Nedostatak inicijative može se objasniti poteškoćama s kojima se susreću po pitanju usklađivanja profesionalnih i privatnih obveza. Uz to, postojeći sustavi potpora pokretanja poduzeća nisu uvijek adekvatni za specifične potrebe žena. Neke od poteškoća s kojima se poduzetnice susreću uključuju teže pristupanje sredstvima financiranja, profesionalnim mrežama i treninzima, te mogući nedostatak samopouzdanja, uzrokovano nedostatkom primjera dobre prakse.

Također, žene imaju tendenciju biti opreznije i preuzimati više kalkuliranog rizika, kao i usmjeriti se na pokretanje vlastitih tvrtki unutar poznatog okruženja, gdje mogu profitirati kroz potporu obitelji. Ne uspijevaju u potpunosti iskoristiti prilike za networking te sukladno tome njihova tvrtka raste polako i samo ukoliko im njihovo obiteljsko okruženje pruža mogućnost ulaganja dovoljno radnih sati, uz uvjet velike vjerojatnosti za uspjeh. Prema tome, žene trebaju posebno kreirane potpore po pitanju pokretanja vlastite tvrtke.

 

Europski tjedan MSP-a 20012.

Europski tjedan MSP-a 20012. uključuje aktivnosti u 37 zemalja, kako bi se osigurala dostupnost događanja postojećim i potencijalnim poduzetnicima. Događanja, dogovorena od strane poslovnih organizacija, pružatelja potpora poslovanju te državnim, regionalnim i lokalnim vlastima, pružaju postojećim tvrtkama mogućnost razmjene poslovnih iskustava i vlastitog razvoja. Prošle godine, diljem Europe održano je 1500 događanja.