28.11.2012, 10:39

Završna konferencija projekta EntreprenurSHEp Croatia „Poduzetništvo žena u Hrvatskoj“

Rezultati dvogodišnjega projekta EntrepreneurSHEp Croatia „Poduzetništvo žena u Hrvatskoj“ u sklopu Europske mreže ambasadorica ženskoga poduzetništva u kojem je Hrvatska gospodarska komora bila koordinator u suradnji s projektnim partnerima tvrtkom Tera Tehnopolis d.o.o. iz Osijeka, Tehnološkim parkom Varaždin i Visokom školom za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje „Nikola Šubić Zrinski“, predstavljeni su na završnoj konferenciji 27. studenoga u Vijećnici HGK.

Potpredsjednica HGK za gospodarstvo, europske integracije i pitanja EU Vesna Trnokop Tanta zahvalila je svim institucijama koje su sudjelovale u ovome projektu, osobito ambasadoricama poduzetništva žena koje su pronašle vremena i posvetile ga svim onim ženama koje se imaju namjeru uključiti u poduzetništvo. Projekt, u koji se uključilo 10 zemalja, počeo je 2009. godine, a 2010. godine uključilo se još devet zemalja, među njima i Hrvatska. Kako je istaknula, plan je realizacije projekta ispunjen, otvoreni su novi poslovi, a žene su uspostavile nove veze te su došle do novih ideja. Sljedeće godine počinju novi klasteri te povezivanje žena poduzetnica s onima iz drugih zemlja, napomenula je Tanta te zaželjela dobar početak za nove poslove.

Ravnateljica Ureda za ravnopravnost spolova Vlade RH Helena Štimac Radin naglasila je trajnu suradnju s Hrvatskom udrugom poslovnih žena Krug te HGK, koja je uvijek otvorena za inicijative te razvoj poduzetništva žena. Trend je u razvoju poduzetništva žena u Hrvatskoj dobar, a Hrvatska je jedna od rijetkih zemalja koja ima strategiju razvoja ženskoga poduzetništva. Među usvojenim je mjerama donošenje i nove strategije za razvoj poduzetništva žena za razdoblje od 2014. do 2017. godine. Očekuje se još niz dobrih projekata, a otvorit će se i nove mogućnosti ulaskom Hrvatske u EU. Udio žena u EU iznosi 30 posto, a u Hrvatskoj je između 25 i 30 posto, kazala je Štimac Radin dodavši kako je Europska komisija nedavno parlamentu predložila direktivu po kojoj bi sve tvrtke na čelnim mjestima trebale imati 40 posto žena. U Hrvatskoj je inače nizak udio žena u nadzornim i upravnim odborima tvrtki koje su na burzi, i to od 11 do 12 posto, napomenula je Štimac Radin.

Predsjednica ŽK Split i Hrvatske udruge poslovnih žena Krug Jadranka Radovanić istaknula je ulogu Udruge te HGK u razvoju ženskoga poduzetništva u Hrvatskoj. Kako je rekla, od 1995. godine održali su više od 80 tribina s temom poduzetništva žena te su inicirali i financijsko praćenje žena u poduzetništvu. Tako je u 2002. godini u poduzetništvu bilo tek osam posto žena, dok je u 2011. godini zabilježeno 24 posto žena u trgovačkim društvima, a s obrtom i 33 posto. Pomagali su i u izradi strategije poduzetništva žena, a u sklopu Foruma jadransko-jonskih gospodarskih komora održali su i sedam kongresa radi umrežavanja i regionalnoga povezivanja žena poduzetnica. Planira se i održavanje kongresa u Dubrovniku s temom „banke i kamatne stope u financiranju poduzetništva“, kazala je Radovanić.

Voditeljica projekta EntrepreneurSHEp Vesna Torbarina predstavljajući rezultate ovog iznimno uspješnog i dobro prihvaćenoga projekta istaknula je kako je cilj projekta bio uspostaviti mrežu ambasadorica u Hrvatskoj koje će poticati žene da započnu poduzetničku djelatnost i osnuju vlastite tvrtke. One su imale zadatak nizom seminara inspirirati i poticati druge žene na razvijanje poduzetničkog duha i pokretanje vlastitog biznisa, kao i svijesti o poduzetništvu žena. Projekt je financiran u sklopu CIP programa odnosno EU programa za konkurentnost i inovacije i započet je u prosincu 2010. godine. Prvo je odabrano 10 poduzetnica za ambasadorice, a dodatno je odabrano njih još 20. Ukupno 30 poslovnih žena u Hrvatskoj nosi titulu ambasadorice koju su dobile od Europske komisije, kazala je Torbarina napomenuvši kako je u 2011. godini održano 10 motivacijskih seminara na kojima je sudjelovalo 408 žena. Ambasadorice su sudjelovale i na konferencijama u Bruxellesu, Varšavi, Malti te na videokonferencijama, kao i na Sajmu poslova u Zagrebu te susretu s poduzetnicama iz Koruške. Održano je i pet start-up radionica na kojima je sudjelovalo 215 žena, a bili su i mentori za 41 poslovni plan koji je napisan u sklopu ovoga projekta. Kao rezultat tih aktivnosti, do kraja projekta osnovane su tri nove tvrtke poduzetnica te su otvorena i četiri obrta, istaknula je Torbarina.

Na skupu je uz iskustva novootvorenih tvrtki poduzetnih žena bilo riječi i o strategiji i poticajima za poduzetnike Ministarstva poduzetništva i obrta, mogućnostima kreditiranja malog i srednjeg poduzetništva putem HBOR-a, EBRD BAS poticajima za žene poduzetnice te CRANE Mreži poslovnih anđela u Hrvatskoj.