22.11.2012, 14:15

Samo jedna od tisuću ideja dospije na tržište Poticanje poduzetništva među mladima u Splitu

Od ideje do relizacije dug je put, u prosjeku samo jedan od tisuću dospije na tržište. Upravo je to splitskim studentima rekao Stephen Taylor, direktor najvećeg znanstveno-tehnološkog parka u regiji, AREA u Trstu. On je bio jedan od brojnih predavača na prvom Split Innovation Hub Experimentu, projektu kojeg je organizirao Ured za transfer tehnologije Sveučilišta u Splitu uz potporu Veleposlanstva Sjedinjenih američkih država i Europske poduzetničke mreže.

Projekt je osmišljen kako bi pokrenuo kreativno i inovativno razmišljanje te ohrabrio studente i mlade znanstvenike da se odvaže i upuste u vlastiti poslovni pothvat. «Priredili smo radionice na kojima ćemo studentima pomoći i približiti im način da ideju pretope u posao», kazala je Leandra Vranješ Markić, voditeljica Ureda.

Budućim poduzetnicima svojim znanjem, bogatim iskustvom i savjetima pomagali su uspješni poduzetnici i poznata imena hrvatske sturup scene. Saša Cvetojević, član Hrvatske mreže poslovnih anđela, iz vlastitog iskustva sudionicima je prenio kako ideju što bolje prezentirati i što investitore potiče da ulože svoj novac u projekt.

Čovjek koji stoji iza projekta Crno jaje, Hrvoje Bujas, istaknuo je kako je za uspjeh ključno biti drugačiji. Osnivač udruge Ini.hr, Berislav Lopac koji je prema vlastitim riječima doktorirao na neuspjesima, razbijao je start up mitove. «Unatoč uvriježenom mišljenju da je za inovaciju najvažnija ideja, ona je samo pokretač i vrlo često na kraju projekta od početne ideje nastane nešto potpuno novo», kazao je Berislav.

Među ostalima sudjelovali su i Bojan Pečnik direktor Tehnološko-inovacijskog centra Međimurje, Boris Golob direktor StepRi i Mirna Marović predsjednica VenturXchange-a.

Na kraju radionica svoje ideje i projekte predstavilo je dvoje najhrabrijih studenata. Duje Radovčić student Ekonomskog fakulteta sa svojom idejom “CroBox”. -To je mobilna aplikacija kojoj je cilj sve posjetitelje Lijepe naše uputiti u izvorne i prepoznatljive hrvatske suvenire koji postoje na tržištu, a mogu se naručiti preko web-shopa. Ono što mi nedostaje u relizaciji projekta je početni kapital te su ovakvi projekti odlična prilika da naučim kako do njega – rekao je Duje.

Ana Kolarević koja se nedavno iz Njemačke preselila u Hrvatsku svoju je poslovnu ideju razvila iz vlastitog iskustva. – Mnoge žene ne znaju ili ne mogu pronaći pravi grudnjak za svoju građu. Rješenje problema je mobilna aplikacija SizeM u koju je samo potrebno točno upisati svoje mjere, a sustav korisnike upućuje koji brandovi i gdje određenu veličinu imaju u ponudi – kazala je Ana.