Uspješne priče

Uspješna prijava za program Eurostars za razvoj poboljšane satelitske detekcije zagađenja mora

Tvrtka SeaCras osnovana je 2020. godine s misijom da svojim krajnjim korisnicima pruži pravovremene informacije s dodanom vrijednošću dobivene analizom satelitskih podataka promatranja Zemlje. Tim se sastoji od ljudi različito stečenih znanja i iskustava, od znanstvenika do poslovnih stručnjaka. Aktivnosti kojima se tvrtka bavi su obrada satelitskih snimaka za određivanje parametara kvalitete vode, kao i raznih indikatora onečišćenja mora. Tvrtka ima vlastito rješenje bazirano na analizi satelitskih podataka visoke rezolucije naprednim algoritmima umjetne inteligencije u svrhu praćenja kvalitete vode u obalnim područjima. Kao rezultat toga, SeaCrasova usluga kontinuiranog praćenja stanja mora stvara dodatnu vrijednost za klijente u vrijednosnom lancu plave ekonomije i to u vidu veće pokrivenosti, češće, cjenovno pristupačnije te s više od deset puta smanjene emisije stakleničkih plinova.

Tvrtka je tražila potencijalne izvore financiranja istraživanja i razvoja za svoju ideju razvoja sveobuhvatnog rješenja za otkrivanje i praćenje dviju vrsta onečišćenja mora, izlijevanja nafte i ispuštanja crnih voda. Na događanju organiziranom u sklopu B-Blue projekta koji se bavi plavom ekonomijom (Sustainable Blue Growth in the Croatia) u Zagrebu susreli su savjetnicu EEN-a koja ih je informirala o mogućnostima podrške inovacijama. Sugeriran im je program Eurostars, ali je bilo potrebno pronaći međunarodnog partnera. Kako nije bilo dovoljno vremena za izradu i objavu profila u EEN bazi poslovnih profila, tvrtka se odlučila za poljskog partnera s kojim je već neko vrijeme surađivala (tvrtka Orbify Poland z.o.o.). Zajedno su odlučili isporučiti intuitivnu web aplikaciju jednostavnu za korištenje za donositelje odluka u javnom i privatnom sektoru, koristeći vlasničke algoritme za obradu satelitskih slika i inovativan pristup analizi podataka. Konačni proizvod pomoći će u upravljanju hitnim slučajevima u slučaju izlijevanja nafte ili ispusta crnih tankova velikih brodova, te poboljšati trenutno prostorno pomorsko planiranje za različite dionike čije se aktivnosti odvijaju u priobalnom pojasu. Hrvatska tvrtka SeaCras vodeći je partner na projektu. Uz kontinuiranu pomoć HAMAG-BICRO-a, jednog od partnera u hrvatskom EEN konzorciju, SeaCras se prijavio na natječaj Eurostars programa u rujnu 2022. godine te je njihova prijava uspješno zaključena i evaluirana sa vrlo visokim brojem ostvarenih bodova, 94 od maksimalno 100 bodova. U veljači 2023. potpisali su ugovor o financiranju programa Eurostars s nacionalnim davateljem sredstava, a projekt je započeo u ožujku 2023.

Usluge EEN-a

Mreža je tvrtki omogućila pristup informacijama o mogućnostima financiranja, obavijestila ih je o nadolazećem pozivu na program Eurostars i pružila im pomoć u svakom koraku prijave projekta. Akcijski plan uključuje i izradu profila tvrtke koja će nuditi svoje usluge i rješenja.

Mreža je pomogla tvrtki da se uspješno prijavi na program Eurostars i dobije bespovratna sredstva u iznosu od 75.600 eura za 21-mjesečni projekt pod nazivom „Detekcija i praćenje zagađenja satelitskim radarom i optičkim uljem“ (sar2dem). Nastavit će pružati pomoć u traženju partnera, pristupu drugim fondovima, novim tržištima i promociji tvrtke putem EEN komunikacijskih kanala.

„Uz kontinuiranu pomoć HAMAG-BICRO-a, jednog od partnera u konzorciju EEN Hrvatska, uspjeli smo osigurati sredstva za naš zajednički R&D projekt, a ujedno steći na vidljivosti prema potencijalnim partnerima i klijentima.”, Mario Špadina, dr.sc., voditelj projekta.

„Uvijek je poticajno susresti mlade poduzetnike s izvrsnim idejama koji jednostavno nemaju dovoljno uvida u sve mogućnosti financiranja inovacija, a vi im možete pomoći u odabiru pravog programa. Kad je njihova prijava uspješna, onda se vrlo brzo vide rezultati i to nas sve u EEN-u potiče da sa zadovoljstvom nastavimo s poslom koji radimo.”, Marija Galeković, EEN Hrvatska.



Tvrtka STUDIO NINE d.o.o. bavi se proizvodnjom specijaliziranih sredstava za čišćenje osjetljivih površina. Dugogodišnjim razvojem tvrtka je postala vlasnik formulacija biorazgradivih proizvoda bez alkohola, što joj daje prednost ispred konkurentskih proizvoda te stavlja naglasak na “zelenu priču” kojoj se težilo od prvog dana razvoja.

Prvi specijalizirani proizvod koji su razvili je MAGIC CLEANER (100% hrvatski proizvod) koji se koristi za čišćenje svih osjetljivih površina kao što su naočale, mobiteli, laptopi, sve vrste ekrana i touch screena, fotoobjektivi itd., a jako bitna činjenica je da u svom sastavu ne sadrži alkohol, te je u potpunosti biorazgradiv.

Tvrtka se obratila za pomoć Hrvatskoj gospodarskoj komori kako bi joj pomogli pri izvozu proizvoda na strana tržišta koja je preko projekta HGK - Enterprise Europe Network Hrvatske i njenog alata Baze poslovne suradnje (Business CooperationDatabase), on-line alata koji spaja profile kompatibilnih tvrtki i koji dijele sve podružnice Enterprise Europe Network diljem svijeta, izradili smo profil njihove tvrtke sa detaljnim karakteristikama proizvoda. Nakon svega tri dana javila se tvrtka EMEA d.o.o., obiteljska tvrtka, zastupnik i distributer medicinskih proizvoda iz Slovenije. Ubrzo su krenuli pregovori, te je nakon kraćeg vremena dogovoreno zastupstvo za Republiku Sloveniju, a izgledna su i daljnja zastupstva za države u regiji.

U međuvremenu, hrvatska tvrtka STUDIO NINE na tržište je izbacila novi proizvod s kojim kreću u osvajanje svjetskih tržišta. Radi se o novom specijaliziranom proizvodu – MC Antifog Setu protiv zamagljivanja, naprednom proizvodu koji sprječava zamagljivanje svih vrsta staklenih i plastičnih površina, te koji je aktualan i izrazito tražen u ovo pandemijsko doba, posebno zbog obveze nošenja maski i zaštitnih vizira. Zahvaljujući inovativnoj formuli bez alkohola, MC Antifog Set dugoročno, učinkovito i potpuno sigurno sprječava zamagljivanje svih vrsta naočala (dioptrijskih, sunčanih i zaštitnih), maski za ronjenje i skijanje, vizira za kacige i zaštitnih vizira koji se koriste u zdravstvu. I sa novim proizvodom podršku im pruža Enterprise Europe Network Hrvatske i sigurni smo u daljnje širenje na nova tržišta.


Synergia savjetovanje d.o.o. osnovana je 2013. godine s glavnim ciljem prodaje usluga savjetovanja i upravljanja projektima financiranih iz EU fondova. Početna ideja je bila raditi uglavnom u Zagrebu, ali život je imao drugačije planove i Maja Jurišić, direktorica tvrtke, ubrzo nakon osnivanja tvrtke seli na otok Šoltu gdje je upoznala Maju Dragojević Bačić s otoka Korčule.

Počele su zajedno raditi na razvoju online konzultantskih usluga te sukladno svojim znanjima i vještinama, glavnim djelatnostima tvrtke dodale računovodstvene usluge. Partnerstvo je rezultiralo novim ciljevima te razvojem usluga i inovativnih alata koji će olakšati upravljanje različitim ciljnim skupinama, pridonoseći istovremeno ekonomski održivom razvoju zajednica.  Njihov posao se djelomično odvijao s otoka na kojima žive, a dijelom iz sjedišta ureda u Splitu. Svjesne promjena koje dolaze s digitalizacijom, uključujući i promjene radnih navika, potreba tržišta, poslovnih procesa itd. testirale su različite načine rada i upravljanja timom.

Od osnivanja tvrtke do danas potrebe tržišta i navike klijenata potpuno su se promijenile. Dodatno situacija s COVID-om ubrzala je željenu promjenu i prijelaz na online poslovanje, što im je omogućilo da budu kreativnije i inovativnije u razvijanju poslovanja.

U 2020. godini tvrtka je imala 4 zaposlenice i tijekom “lock-down” rad je uglavnom bio preko interneta, što  im je donijelo slobodu i neovisnost, iziskivalo drugačiji način motivacije tima te utjecalo na općenitu efikasnost zaposlenika. Slijedom nepredviđenih događaja i okolnosti bilo je nužno restrukturirati tvrtku i razviti novi, kreativniji i inovativniji način poslovanja te uvesti nove usluge i proizvode. Zahvaljujući dosadašnjem iskustvu te potaknute promjenama, kako u poslu tako i u svakodnevnom životu, prepoznale su potrebu za poticajem koji će utjecati na stvaranje pozitivnog stava prema inovacijama i digitalizaciji poduzeća. Za osobni rast zaposlenika i razvoj inovativnih aktivnosti, bilo je nužno pružiti mogućnosti edukacija i razviti sustav digitalnih alata za rad u novom radnom okruženju. Uprava tvrtke nastojala je stvoriti inovativan radni prostor koji će omogućiti svim zaposlenicima rad bez tradicionalnih struktura i uvođenje različitih načina razmišljanja prilikom dizajniranja proizvoda i usluga.

Da bi se osigurao rast i prilagodba tranziciji s kojom se svi suočavamo, bilo je potrebno ojačati upravljanje, podržati zaposlenike i omogućiti kontinuirano poboljšanje usluga. Na taj su se način zajedno počele pripremati da odgovore na specifične potrebe i zahtjeve tržišta.

 Za pomoć oko realizacije svojih ideja obratili su EEN savjetnicima u okviru Agencije HAMAG-BICRO koji su ih informirali o relevantnim programima. Poduzetnički centar Synergia osigurao je bespovratna sredstva za implementaciju inovacije na radnom mjestu projektom „Design thinking as a strategy for workplace innovation“ iz Start at best natječaja, Metodologija dizajnerskog razmišljanja odabrana je kao profesionalni alat koji pridonosi stvaranju nove vrijednosti tvrtke. Dizajn razmišljanja nije usmjeren na probleme, već na rješenje i akciju. Nakon niza radionica, za sve zaposlenike, dizajnersko razmišljanje je postala jezgra učinkovitog razvoja tvrtke i značajnih organizacijskih promjena. Voditeljice tvrtke Synergia savjetovanje d.o.o. su završenim online tečajem u organizaciji Massachusetts Institute of Technology stekle certifikat za rad kao savjetnice na temu inovacija u razvoju proizvoda i usluga po metodi Design thinking-a. Tijekom ovih radionica voditeljice su razvile poslovnu ideju digitalnog alata za financijski menadžment malih i srednjih poduzeća koju je potrebno dodatno razviti kako bi se mogla testirati i plasirati na tržište. 

Za daljnju pomoć oko realizacije novog proizvoda ponovno su obratili EEN savjetnicima u okviru Agencije uz čiju podršku je kreiran EEN profil tvrtke. Profil je objavljen u međunarodnoj EEN bazi profila, a cilj je bio pronaći odgovarajuće partnere za prijavu na međunarodni program EUREKA. S partnerima iz Turske tvrtkom Yapi Kredi Teknology prijavili su projekt kojim se razvija digitalni alat za financijski menadžment, a tvrtkama omogućava brže upravljanje novčanim tijekovima te dobivanje relevantnih informacija za donošenje strateških odluka.



Ocean Hackathon, 48-satno natjecanje u kojem maritimni zaljubljenici koristeći digitalne podatke pronalaze inovativna rješenja vezana za mora, oceane i priobalna područja, održao se u listopadu prošle godine istovremeno u 11 gradova iz Hrvatske, Italije, Španjolske, Meksika i Francuske. Natjecanje je privuklo brojne zainteresirane sudionike, a pobjedu na splitskom Sveučilištu odnio je tim dock.me s projektom inteligentnog priveza brodova u marinama „Advanced mooring in marinas“ i time se plasirao u veliku međunarodnu završnicu. Pobjednički tim, predvođen Josipom Marasovićem iz tvrke Sailboat RC uz suradnike Josipa Baumgartnera, Zvonka Jelačića, Tomasa Pinjušića, Nenu Židića, Ivana Samardžića i Petra Perkovića, razvio je sustav za olakšavanje rezervacije brodskog veza svim korisnicima nautičkih luka. Osvajanje prvoga mjesta odvelo je tim dock.me izravno u završnicu petog međunarodnog natjecanja u organizaciji Campus mondial de la Mer iz Bresta, na kojem su mladi Splićani, u moru jake konkurencije, osvojili sjajnu broncu te nastavili raditi na daljnjem razvitku svoje ideje. UTT, kao dio Enterprise Europe Network-a, pružio je timu besplatne usluge savjetovanja vezanih uz intelektualno vlasništvo i razvoj poslovnog modela te pomoć i stručno savjetovanje u pripremi pitch-a kojim su osigurali nacionalni i međunarodni uspjeh.

Natjecanje je timu dalo vjetar u leđa, pa su tako nastavili raditi na ideji i nakon natjecanja, a za ovo ljeto dogovorili su i prva testiranja u nekoliko nautičkih luka. Da su ozbiljni u svojim namjerama, pokazali su i sudjelovanjem na nedavnoj održanoj konferenciji Blue Digitalize, koja je također organizirana uz potporu Enterprise Europe Network-a. Tim je održao prezentaciju svog rješenja i nekoliko b2b sastanaka uz interes za tehnologijom sa svih strana svijeta. 

Pobjedom mladog dock.me tima potvrđeno je još jednom kako je Enterprise Europe Network idealna polazišna točka za stvaranje uspješnih poslovnih priča i prilika za internacionalizaciju poslovanja, kao i za pružanje vrijednih edukacija s aktualnim i primjenjivim poduzetničkim znanjima.



Uspješna priča o tvrtki Bor-plastika iz Kneževih vinograda


Jeste li se ikada našli u situaciji za potrebom rješavanja složenih tehničkih pitanja u što kraćem vremenu? Kroz projekt KET4Clean production uspostavljena je Europska mreža Bor-plastika iz Kneževih Vinograda pristupila je uslugama Europska mreža i uspješno provela projekt u suradnji s razvojno-istraživačkim organizacijama International Iberian Nanotechnology Laboratory iz Portugala i Institutom Jožef Stefan iz Slovenije. 

Bor-plastika se bavi proizvodnjom uređaja za pročišćavanje otpadnih voda. Glavni cilj projekta bio je primjena tehnologije biofilm reaktora s pokretnom podlogom (MBBR tehnologija) čijim su uvođenjem unaprijedili postojeću tehnologiju za izradu postrojenja za pročišćavanje otpadnih voda, smanjili uporabu sirovina i potrošnju energije, i to uz istovremeno održavanje ili unaprjeđenje performansi njihovih uređaja. Ovu inspirativnu priču možete pogledati na TERA YouTube kanalu, a ukoliko i Vi želite tehnički problem riješiti u što kraćem vremenu javite se putem Mreže vrhunskim tehnološkim centrima iz cijele Europe.


Inovativnim vrećama za pranje kontaminirane odjeće hrvatska tvrtka pomaže u globalnoj borbi protiv COVID-a

Vuplast d.o.o obiteljska je tvrtka iz Međimurja, koja se već 40 godina bavi proizvodnjom i obradom plastičnih proizvoda. Tijekom pandemije COVID-19 rodila se ideja da proizvedu plastične vrećice za pranje kontaminirane odjeće koje se koriste za pranje rublja u bolnicama, vrtićima, domovima starijih osoba, kako bi se zaštitile sve osobe koje su bile izložene potencijalno kontaminiranom sadržaju. U vreću se može staviti bilo koji kontaminirani materijal i oprati ga u perilici rublja. Ovaj inovativni i na tržištu jedinstveni proizvod pod nazivom „Biohazard“ izrađen je od 100% reciklirajućeg materijala.

Postupak je jednostavan: kompletna vrećica se postavlja u perilicu rublja ili tunel za pranje. U procesu pranja, vrećica proizvodi kemijsku reakciju te se u dodiru s vodom  potpuno raspadne na dnu i otpušta njezin sadržaj unutar perilice, bez negativnih učinaka na perilicu rublja. Nakon pranja i dezinfekcije, odjeća se može izvaditi iz perilice rublja i nakon toga se može normalno koristiti. Ostatak vrećice u perilici mora biti spremljen u posebnoj crvenoj vrećici za odlaganje vrećica za pranje kontaminirane odjeće.

Početak međunarodne suradnje ove hrvatske tvrtke obilježen je hitnom potrebom  francuske sveučilišne bolnice koja je mobilizirana i sudjelovala u nacionalnoj strategiji organizacije skrbi o pacijentima COVID-19 kojima je potrebna intenzivna njega, da pronađe dobavljača topivih vrećica za bio-opasne stvari.

Brzom reakcijom i snalažljivošću naše Anite iz Hrvatske gospodarske komore, koja je od kolega iz Enterprise Europe Network-a u Francuskoj i zaprimila upit, pronašli smo tvrtku čiji je proizvod u potpunosti odgovarao potrebama bolnice u Francuskoj. Pregovori su vrlo brzo realizirani i uslijedila je isporuka robe na francusko tržište u roku 10 dana.  

Biohazard vreće se uglavnom koriste na odjelima za zarazne bolesti. Stoga će se potražnja za tim proizvodima nastaviti i nakon ove pandemije. Proizvod je zaštićen patentom na hrvatskoj i na europskoj razini, a u prilog kreativnosti ovog malog tima ide i činjenica da već rade na razvoju sličnog proizvoda koji će zadovoljiti potrebe turističkog sektora. Proizvod će biti elegantnijeg dizajna i pojedinačnog pakiranja a u tijeku su i pregovori s najluksuznijim hotelima na svijetu.

Prema riječima g. Marciuša iz Vuplasta, želja im je prvo bila zadovoljiti potrebe domaćeg tržišta, a zatim krenuti u izvoz.

Isporuka u Francusku bila je samo prva u nizu na međunarodno tržište. Njihovi proizvodi uskoro će se naći i na tržištima Austrije, Njemačke, Slovenije i Italije.

 

Želimo im puno sreće!

EEN tim



NOCTURIGLOW - boce za uriniranje koje svijetle u mraku


Prije dvije godine bila je to samo ideja koja mu je pala na pamet dok je radio kao njegovatelj osoba s invaliditetom u Njemačkoj. Ivan Babić, pronašao je nišu otkrivši potrebu za proizvodom koji će pomoći njegovim pacijentima da prebrode zdravstvene probleme. Ideja je bila osmisliti i proizvoditi boce za uriniranje koje svijetle u mraku kao pomagalo osobama koje imaju problema s noćnim uriniranjem. Želio je osvježiti nezahvalno tržište neprivlačnih noćnih posuda za muškarce modernim dizajnom i elementima koji svijetle u mraku. Naziv se nametnuo sam od sebe - Nocturiglow.

Najprije se obratio STEP RI-u, partneru u konzorciju EEN Hrvatska, kao poslovnoj potpornoj instituciji u svom gradu, koji mu pružili savjetodavne usluge i pomogli da otvori tvrtku, definira strategiju cijena, zaštiti intelektualno vlasništvom i pronađe početni kapital. To je rezultiralo pokretanjem startupa naziva Tao Tech Ltd. u rujnu 2019. Nakon toga kreće Ivanom uspon - na konferenciji Algebra LABs Investors Conference u travnju 2019. godine, Ivana je za nastup također pripremao STEP RI, a njegova ideja oduševila žiri te je osvojio nagradu u kategoriji „The best pitch“. Ovaj je 31-godišnji poduzetnik u to vrijeme bio u procesu zaštite intelektualnog vlasništva za tržište EU-a te još nije želio pokazati slike svog prototipa. "Potpuno smo low tech. To nam je bio i cilj, jer naša se konkurencija ne fokusira na kvalitetu i korisničko iskustvo i baš zato smatramo da imamo prostora za uspjeh", rekao je Babić.  Dodao je da će Nocturiglow u budućnosti razvijati i druge proizvode za zdravstvenu njegu, kao i da će u njih ugrađivati i senzore, odnosno visoku-tehnologiju. "To se zove personalizirana medicina. No, s tehnologijom nećemo ići po svaku cijenu", rekao je Babić. Nakon razvoja funkcionalnog prototipa i ispitivanja tržišta među zaposlenicima privatnih i javnih zdravstvenih ustanova, saznao je da se više od 70% nezgoda pacijenata događa noću, baš uslijed uriniranja. „Uvidjeli smo i da naš proizvod nije samo dobar za pacijente već i za poslovanje zdravstvenih institucija, jer olakšava posao njegovateljima, koji su deficitarna profesija, kao i za osiguravajuća društva“, rekao je Babić. Uslijedila je izrada kalupa za brizganje i puhanje plastike nakon čega mu je STEP RI pomogao da prikupi financijska sredstva te pošalje prijavu za ulazak u program EIT InnoStars Awards te je u svibnju 2020. gdje je dobio potporu za plasiranje proizvoda.

Ova uspješna priča ne bi bila moguća bez EEN-a i njegova konzorcijskog partnera STEP RI, RI znanstveno-tehnologijskog parka Sveučilišta u Rijeci. Od 2018. do sredine 2020. godine, STEP RI je pomogao g. Babiću da osnuje tvrtku, primi brojne potpore (ukupno 92.000 eura) i ostvari nekoliko velikih poslovnih koraka. „Dakle, imao sam ideju i STEP RI mi je pomogao da osnujem tvrtku i što je još bolje, dalje razvijem ideju pa čak dobijem i investiciju! Genijalno!”, rekao je Babić, sadašnji predsjednik uprave tvrtke Tao Tech d.o.o. „Od 2018. godine do danas STEP RI je kontinuirano surađivao s g. Babićem i veliko nam je zadovoljstvo proći cijeli proces pokretanja poslovanja s tako mladim poduzetnikom punim entuzijazma”, izjavio je STEP RI tim. 



Umjetna inteligencija za uspostavu platforme za obrazovanje zdravstvenih radnika

Lloyds design je digitalna agencija specijalizirana za razvoj web stranica, softverskih rješenja i mobilnih aplikacija. Tim se sastoji od više od 20 strastvenih stručnjaka za UX, UI dizajn, arhitekturu baza podataka, razvoj i optimizaciju performansi. Iako se nalaze u malom istarskom gradu Labinu, uspješno su realizirali preko 200 projekata u preko 15 zemalja svijeta: digitalne platforme, softverska rješenja, mobilne aplikacije i web stranice. Clutch je 2019. godine prepoznao Lloyds design kao jednu od najboljih agencija za razvoj web stranica u Hrvatskoj.

Ovo je priča o tvrtki koja je u početku bila orijentirana na grafički dizajn, no do danas su se kroz razne projekte isprofilirali i usmjerili na IT djelatnost, zbog čega su 2020. godini odlučili promijeniti ime tvrtke u Lloyds digital.

Prvi susret Domagoja Ostovića, direktora i osnivača tvrtke, s partnerima Enterprise Europe Network-a (EEN) iz Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) bio je lipnju 2018. godine kada je prvi put sudjelovao na poslovnim razgovorima Future Matcha u sklopu sajma CEBIT, koji već godinama organizira EEN. Već tada su našli potencijalne partnere u Poljskoj no do konkretne suradnje ipak nije došlo.

Nakon što smo upoznali potrebe ove tvrtke nastojali smo plasirati interesantne informacije te su neke i urodile plodom. Promocija START at BEST natječaja bila im je interesantna zbog mogućnosti unapređenja aktivnosti koje su provodili u Labinu kako bi educirali zainteresiranu javnost o tehnologijama, dizajnu, webu, mobilnim aplikacijama i svemu ostalom za što su imali inhouse stručnjake. Nakon dobivenog bespovratnog fonda u lipnju 2020. godine od 7500€ Lloyds štorije će dobiti nastavak priče te će u budućnosti na predavanjima biti pozvani i inozemni stručnjaci iz STEM područja.

Tvrtka je imala ideju pokrenuti e-learning platformu za doktore te su, uz pomoć EEN-a i HAMAG-BICRO-a koji provodi program Eureku, s partnerima iz Slovenije prijavili projekt Health Academy - Obrazovanje zdravstvenog osoblja za IT usluge pomoću razumijevanja aplikacija i sadržaja. Sa vrhunskom ocjenom dobili su financiranje projekta u iznosu od 200.000 € te će u sljedeća 24 mjeseca napraviti obrazovnu platformu  koja će pomoći na lakši način dijeliti znanje i dobre prakse među zdravstvenim radnicima. Platforma će koristiti napredne algoritme umjetne inteligencije za prepoznavanje uzoraka koje korisnici izvršavaju za prepoznavanje najučinkovitijih koraka kojim korisnici prolaze te za predlaganje novih. U tu svrhu razvit će napredne algoritme pomoću umjetne inteligencije za prepoznavanje navika korisnika, generiranje i izdvajanje sadržaja iz radnog procesa, koji će se kasnije prevesti u multimedijske i zdravstveno provjerene tretmane. Pomoću posebno obučenih urednika, znanja će biti dostupna kao digitalni tečajevi svim sudionicima zdravstvenog sustava.

„Najbolji osjećaj u poduzetništvu je kada ostvariš svoje planove, snove, ciljeve, kada se poslovna aktivnost koju si zamislio stvarno realizira, još je bolji osjećaj kada spojiš resurse koje imaš u tvrtki i uspiješ oplemeniti ideju na način da složiš projekt, napišeš, prijaviš i na kraju dobiješ bespovratna sredstva za razvoj nekog proizvoda ili neke usluge.“ - kaže g. Ostović, direktor tvrtke Lloyd digital, te nastavlja: „Kako svake godine rastemo stalno se trudimo biti bolji, radimo najviše na našim internim procesima i efikasnosti, tvrtka smo koja teži što većoj kvaliteti svojih usluga i proizvoda, zahvalni smo i ponosni na svim natječajima koje smo dobili ali znamo i svjesni smo da je to i velika odgovornost.“

Ovim entuzijastima, koji su se sredinom 2020. godine unatoč COVID krizi preselili u nove urede u Labinu, bio je potreban još jedan izvor financiranja za novi projekt na kojem žele surađivati sa partnerima iz Švedske. Za program Eurostars, u sklopu kojeg EEN I HAMAG-BICRO održavaju online radionice, pomažu davanjem informacija u pretprijavi te nude 20.000 kn za konzultante koji pišu prijavu, zainteresirao se Lloyds design da i na ovaj način pokušaju financirati svoju ideju sa 50.000€. „U planu je prijaviti projekt kojim će završiti i pripremiti za tržište proizvod za internu komunikaciju između djelatnika u tvrtkama. Projekt je potrebno prijaviti zaključno do rujna 2020. godine i nadamo se kako će se i ta vizija ostvariti barem djelomično uz pomoć EU sredstava“. – navodi g. Ostović. U tom smislu, suradnja s EEN-om i HAMAG-BICRO-om sigurno će nastavlja te ćemo s veseljem pratiti svjetlu budućnost koja je definitivno pred ovom tvrtkom. „Pružanje usluga usmjeravanja i savjetovanja ovako mladih i nadobudnih poduzetnika predstavlja samu srž našeg posla te nas uvijek podsjeti zašto volimo svoj posao.“ – riječi su EEN tima u HAMAG-BICRO-u.




Pretraživanjem tražilice sa ponudama stranih tvrki do zastupstva u Francuskoj

Naša posljednja uspješna priča nastala je na temelju pretrage profila u tražilici objavljenoj na naslovnici naše web stranice. Tako je hrvatska obiteljska tvrtka sa 80 godina dugom tradicijom u lijevanju metalnih proizvoda, pronašla ponudu francuske tvrtke, koja traži proizvođača ili dobavljača sitnih metalnih dijelova, čelika i obojenih dijelova koje bi zastupala na francuskom tržištu. Hrvatska tvrtka se javila HGK i tražila kontakt francuske tvrtke, nakon čega smo stupili u kontakt s francuskim EEN partnerom i razmijenili podatke tvrtke. Nakon što su tvrtke uspostavile kontakt, početkom rujna je došlo do potpisivanja ugovora o suradnji, tj zastupstvu hrvatske tvrtke na francuskom tržištu.


OD SADA I LATVIJKE VOZE S HRVATSKIM PATENTOM na5u

Inovativna tvrtka iz Zagreba, proizvođač je i distributer inovativnog proizvoda na5u, zaštite za cipele od oštećenja u vožnji. na5u je hrvatski proizvod od ideje do proizvodnje, a na internacionalno tržište lansira se pod imenom 4shu.

Tvrtka se uključila u projekt Enterprise Europe Network (EEN) u Hrvatskoj gospodarskoj komori koristeći uslugu Baze poslovne suradnje, alata koji služi za traženje partnera u EU i trećim zemljama. Profil tvrtke objavljen je u međunarodnoj bazi poslovne suradnje te plasiran EEN centrima u drugim zemljama, tvrtkinim ciljanim tržištima. Jedno od mogućih partnerskih tržišta bilo je i tržište Latvije na kojem ih je prepoznala Latvijska brzo rastuća tvrtka za distribuciju koja je bila u potrazi za novim i inovativnim proizvodima koje bi distribuirala na svoje tržište.

Nakon što su latvijski i hrvatski EEN partneri razmijenili kontakte svojih klijenata, započela je suradnja u veljači 2016. i do sada je ugovorena prva isporuka proizvoda kako bi latvijska tvrtka mogla ispitati zainteresiranost latvijskog tržišta.


Fleksibilni sustav za izradu individualnih ortoza kralježnice

Enterprise Europe Network na raspolaganju je svim poduzetnicima i znanstvenicima zainteresiranim za uspostavljanje međunarodne suradnje, razvoj novih proizvoda u suradnji sa stranim partnerima, plasiranje proizvoda na EU tržište i pronalaženje partnera za sudjelovanje u fondovima EU, kao i informiranje o zaštiti intelektualnog vlasništva.

Korisnost usluga Enterprise Europe Network-a prepoznao je i Strojarski fakultet u Slavonskom Brodu, koji se odlučio zatražiti konzultantsku potporu u fazi pripreme projektne dokumentacije za prijavu na natječaj kroz program IPA III c – Fond za ulaganje u znanost i inovacije. Konzultantsku potporu pružio je višegodišnji član EEN-a, TERA Tehnopolis iz Osijeka.

Strojarski fakultet u Slavonskom Brodu uspostavio je međunarodnu suradnju s znanstvenim institucijama u Sloveniji, Češkoj, Slovačkoj i Srbiji, te na program IPA IIIc prijavio projekt OrtoFLEX – Fleksibilni sustav za izradu individualnih ortoza kralježnice.

Projekt OrtoFLEX, vrijedan preko 4.400.000,00 Kn (točnije 578.377,37 EUR), sufinancirala je Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj sa 466.562,83 EUR. Projekt je ogledni primjer kvalitetnog povezivanja znanosti, tehnologije i gospodarstva koji će u konačnici pridonijeti povećanju konkurentnosti kvalitetnog hrvatskog proizvoda, ali i svima onima koji će ga koristiti i tako si olakšati bolove u kralježnici. Osim za nabavu potrebne opreme, sredstvima Europske unije će se sufinancirati i edukacija znanstvenika, istraživanje i razvoj specijaliziranih programskih rješenja za digitalizaciju leđnog područja i za modeliranje prilagođenih ortoza kralježnice. Partneri u projektu su Medicinski fakultet iz Osijeka te Fakultet strojarstva i brodogradnje iz Zagreba. Projekt je ugovoren u lipnju 2013. godine na dvogodišnje razdoblje.


Preko međunarodih poslovnih razgovora do međunarodne poslovne suradnje

Na sajmu prehrambenih proizvoda i delikatesa TAVOLA u Belgiji koji je okupio oko 400 izlagača iz nekoliko europskih zemalja, po prvi puta su se u organizaciji HGK i EEN-a predstavili i hrvatski proizvođači.

Drugog dana sajma EEN mreža omogućila je poduzetnicima sudjelovanje u međunarodnim poslovnim razgovorima s europskim tvrtkama. Upravo to događanje omogućilo je hrvatskom proizvođaču tjestenine da pronađe distributera na francuskom i belgijskom tržištu.

"Razgovori su se pokazali vrlo interesantnima. Obavio sam par konkretnih razgovora za puno manji trošak nego što je izlaganje. Donio sam uzorke, katalog, vizitke, a učinak je jednako kvalitetan kao da sam izlagao" - istaknuo je hrvatski proizvođač.

EEN HrvatskaHrvatska gospodarska komora


Hrvatski proizvođač sokova osvojio finsko tržište

Vodeći hrvatski proizvođač zdrave hrane i pića od konvencionalnog i ekološkog voća i povrća je uz pomoć Hrvatske gospodarske komore – Županijske komore Rijeka, odnosno EEN-a i Agrofood sektorske grupe, sklopio ugovor o posredovanju u prodaji svojih proizvoda na finskom tržištu.

Do suradnje je došlo sudjelovanjem na međunarodnim EEN poslovnim razgovorima u sklopu prehrambenog sajma SIAL Pariz 2012, na kojem je dogovoren B2B sastanak hrvatske i finske tvrtke.

EEN partneri koji su pomogli pri ostvarenju suradnje:

EEN HrvatskaHrvatska gospodarska komora EEN FinlandELY Centre for Southwest Finland


Hrvatski delikatesni proizvodi na poljskom tržištu

Baza poslovne suradnje je dovela do dvostruke suradnje između hrvatske tvrtke koja se bavi izvozom i prodajom hrvatskih autohtonih vina i delikatesnih prehrambenih proizvoda na inozemna tržišta i dviju poljskih tvrtki. Prva suradnja je realizirana 2012.godine u obliku osnivanja hrvatsko-poljske joint-venture tvrtke koja se bavi uvozom i distribucijom hrvatskih vina i delikatesnih proizvoda.
Nakon samo par mjeseci stigao je iskaz interesa od strane još jedne poljske tvrtke koja je također bila zainteresirana za stupanje u kontakt s hrvatskim izvoznikom. Kroz idućih par mjeseci je dogovorena suradnja u vidu distribucije hrvatskih proizvoda na poljskom tržištu, a formalno potpisana početkom 2013.godine.


EEN HrvatskaHrvatska gospodarska komora EEN PolandAssociation "Free Entrepreneurship“


Ponosni na zajedničke prekogranične rezultate

Hrvatska gospodarska komora – Županijska komora Varaždin i Zaklada za razvoj poduzetništva iz Zalaegerszega, Mađarska kao partnerske organizacije uspješno su završile drugi uzastopni zajednički projekt sufinanciran iz IPA Prekograničnog programa Hrvatska-Mađarska, a partnerstvo je realizirano zahvaljujući EEN mreži (European Enterprise Network), čije su članice obje organizacije. I treći projekt sufinanciran iz trećeg javnog natječaja prekogranične suradnje također je odobren i planirane projektne aktivnosti uskoro će se početi provoditi. Sva tri projekta imaju cilj jačanje poduzetništva u prekograničnom pojasu i zahvaljujući suradnji unutar EEN mreže obje institucije danas su etablirani centri pomoći poduzetnicima pri širenju poslovanja u prekograničnoj regiji.

U okviru EEN mreže Zaklada za razvoj poduzetništva iz Zalaegerszega (ZMVA) još je 2009. godine kontaktirala hrvatske EEN točke, te se HGK Županijska komora Varaždin pokazala kao idealan partner za osmišljavanje i prijavljivanje zajedničkog projekta pomoći poduzetnicima u programskom području. Kako je projekt izuzetno uspješno proveden, partneri su aplicirali u drugom roku sljedeći projekt koji je također odobren i uspješno implementiran.

Time je zahvaljujući Enterprise Europe Network-u ostvaren uspješan i plodonosan partnerski odnos. Oba projekta pridonijeli su jačanju gospodarske suradnje s naglaskom na transfer znanja i iskustva s mađarske strane na hrvatsku stranu vezano uz skori ulazak Hrvatske u Europsku uniju što je od posebnog interesa za hrvatske poduzetnike koji su imali prilike upoznati i nove poslovne partnere i mađarske poduzetnike koji već imaju iskustva s korištenjem EU fondova. Hrvatski poduzetnici također su prošli treninge izrade projektnih prijedloga. Time su ciljevi prekograničnih projekata povezani sa ciljevima EEN mreže i dodatno su doprinijeli suradnji unutar mreže.

„Ponosni smo i naše je veliko zadovoljstvo vidjeti na djelu EEN partnerstvo" – ističu iz ZMVA.

U HGK-Županijskoj komori Varaždin zadovoljstvo suradnjom unutar mreže pojačano je dodatnim sinergijskim efektima postignutim u EU projektima. „No, upravo zahvaljujući EEN mreži, bili smo u stanju omogućiti dugoročnu gospodarsku suradnju u prekograničnom području za gospodarske subjekte i transferirati korisne informacije o različitim EU pitanjima na hrvatski poslovni sektor“ – dodaju u ŽK Varaždin.

EEN partneri koji su pomogli pri ostvarenju suradnje:

EEN HrvatskaHrvatska gospodarska komora EEN Hungary
Zaklada za razvoj poduzetništva (ZMVA)



"Proširili smo spektar svojih usluga zahvaljujući Bazi poslovne suradnje"

Energetski učinkovita gradnja, izuzetno razvijena grana industrije u inozemstvu, polako pronalazi svoj put i na hrvatskom tržištu. Primjer uspješnog spoja inozemne tvrtke koja zapošljava inžinjere s područja zaštite okoliša i hrvatske tvrtke koja se bavi razvojem građevinskih projekata, arhitektonskim i inženjerskim aktivnostima, dogodio se putem naše baze poslovne suradnje. Hrvatska tvrtka iz Varaždina kontaktirala je EEN Hrvatske nakon što je u elektronskom newsletteru vidjela zanimljiv profil jedne njemačke tvrtke. Za našeg smo klijenta kontaktirali EEN partnere u Njemačkoj, točnije u Hessenu i došli do kontakata tvrtke koja se bavi vrlo specifičnim djelatnostima u području zelene gradnje. Rezultat ovog povezivanja danas je uspješna suradnja dviju tvrtki, zahvaljujući kojoj je hrvatski klijent uspješno proširio spektar svojih građevinsko-projektantskih usluga.


Nedugo po sklapanju spomenutog partnerskog ugovora, pridružuje se i treći partner. Naime, još je jedna hrvatska tvrtka putem BCD baze pronašla profil spomenute njemačke. Potpisavši partnerski sporazum postali su drugi hrvatski partner. Ova je tvrtka specijalizirana za graditeljstvo i tehničko savjetovanje te energetske preglede i energetsko certificiranje zgrada. S ovakvim timom od dvije hrvatske tvrtke i njemačkim ekspertom, energetski učinkovita (zelena) gradnja i održivi projekti u Hrvatskoj sve više dobivaju na važnosti.

EEN partneri koji su pomogli pri ostvarenju suradnje:

EEN HrvatskaHrvatska gospodarska komora EEN Hessen
HA Hessen Agentur GmbH



Automatska tražilica spojila hrvatsku i talijansku tvrtku

Suradnja na području električnih instalacija i električne opreme dogodila se između hrvatske i talijanske tvrtke. Putem tzv. „robota“, automatske tražilice koja na temelju određenih parametara pretražuje bazu poslovne suradnje te sama izbacuje profile koji bi mogli odgovarati unesenim kriterijima, hrvatska tvrtka je uspjela pronaći jedan zanimljiv profil talijanske tvrtke. Nakon što smo stupili u kontakt s talijanskim EEN-om, došlo je do razmjene podataka. Tvrtke su stupile u kontakt a nakon nekoliko mjeseci potpisale su ugovor o suradnji. Hrvatska će tvrtka od talijanske kupovati repromaterijal i u svojoj radionici sklapati gotove proizvode - utičnice, prekidače i ostali montažni pribor. Proizvode će prodavati na domaćem tržištu te u regiji.

EEN partneri koji su pomogli pri ostvarenju suradnje:

EEN HrvatskaHrvatska gospodarska komora EEN ItalijaUnioncamere Piemonte



Tako blizu - tako uspješni

Naša sljedeća priča uspješnica govori o jednoj dobrosusjedskoj suradnji. Hrvatska tvrtka, specijalizirana za računovodstvene usluge, financijsko, porezno i poslovno savjetovanje te istraživanje tržišta i pružanje usluga marketinga, pronašla je poslovnog partnera u Bosni i Hercegovini. Zahvaljujući bazi poslovne suradnje, hrvatska tvrtka pronašla je zanimljiv poslovni profil bosanske tvrtke na našoj web stranici. Uz uvijek brzu i efikasnu pomoć kolega iz sarajevskog EEN-a, brzo je došlo do razmjene podataka tvrtki. Suradnja je uslijedila par mjeseci kasnije. Tako je hrvatska tvrtka postala generalni zastupnik bosanske tvrtke koja se bavi kartonskom ambalažom i grafičkim uslugama.

EEN partneri koji su pomogli pri ostvarenju suradnje:

EEN HrvatskaHrvatska gospodarska komora EEN BIHVanjskotrgovinska komora BiH



Direktan kontakt kao temelj suradnje? I to je moguće!

Osim na poslovnim susretima ili kroz bazu poslovne suradnje, tvrtke mogu pronaći partnere i kroz direktan kontakt EEN ureda. Njemački EEN iz Hessena nas je kontaktirao s upitom o proizvođačima posebnih aluminijskih dijelova koje je jedna njemačka tvrtka trebala za proizvodnju svojih energetski učinkovitih LED lampi. Nakon pregleda domaćih profila u BCD bazi, poslali smo upit na nekoliko hrvatskih tvrtki iz baze. Jedna od njih odgovarala je baš ovom profilu i stupila u kontakt s njemačkom tvrtkom te je uskoro započela poslovna suradnja. Aluminijski djelovi za LED lampe proizvode se u Hrvatskoj, ugrađuju se u gotov proizvod u Njemačkoj i plasiraju na tržište.

EEN partneri koji su pomogli pri ostvarenju suradnje:

EEN Hrvatska
Hrvatska gospodarska komora
EEN HessenHA Hessen Agentur GmbH



Međunarodna baza tehnologija pomogla nam je da pronađemo pravog partnera

DPT JOKA DOOEL je tvrtka iz Makedonije koja se bavi preradom mliječnih proizvoda (sirevi, jogurti i sl.). Zavod za mljekarstvo Agronomskog fakulteta u Zagrebu pruža usluge laboratorijskih ekspertiza te posjeduje znanje i istraživačku infrastrukturu u području obrade mliječnih proizvoda. Sklopljena suradnja uključuje transfer znanja vezan uz proizvodnju tvrdih sireva (Gauda) koje je ključno za daljnje strateške planove makedonske tvrtke. Zavod će organizirati stručno usavršavanje zaposlenika za DPT JOKA DOOEL, nakon kojeg će tvrtka biti sposobna za razvoj novog proizvoda.

Uz pomoć EEN mreže pronašli smo partnera sa znanjem i iskustvom u modernim tehnologijama proizvodnje tvrdih sireva. Ova suradnja će nam pomoći da primijenimo novu tehnologiju u proizvodnji, razvijemo nove proizvode i snažnije izađemo na regionalno tržište." gosp. Ljupčo Jovanovski, DPT JOKA DOOEL

„Zahvaljujući Enterprise Europe Network-u, Zavod za mljekarstvo se povezao s tvrtkom iz Makedonije, što ne bi bilo moguće bez međunarodne baze. Ovom suradnjom stječemo dodatno iskustvo s tržišta te apliciramo znanja u praktičnoj primjeni, što je ključno za daljnji razvoj mljekarske industrije.“ Prof. Jasmina Havranek

EEN partneri koji su pomogli pri ostvarenju suradnje:

EEN Hrvatska
Poslovni inovacijski centar Hrvatske BICRO
UKIM SkopjeSveučilište Ćirila i Metoda



Turistička ponuda koja ne poznaje granice

Organizacija međunarodnih poslovnih susreta jedna je od važnih usluga koju pruža Enterprise Europe Network, a donosi čitav niz prednosti tvrtkama, kako domaćim, tako i inozemnim. Poslovni susreti predstavljaju mogućnost pronalaska poslovnih partnera u inozemstvu te smo tako već svjedočili brojnim slučajevima uspješno sklopljenih poslovnih suradnji. Izdvajamo jednu koja je spojila hrvatsku i srpsku tvrtku iz područja turizma. Njihov poslovni susret dogodio se na poslovnim razgovorima u okviru Međunarodnog sajma turizma u Beogradu 2011-te godine. Hrvatska turistička agencija i srpska tvrtka povezale su svoje poslovne usluge te sada nude jedinstvenu turističku ponudu kojom su oživjeli legendarnu željezničku trasu tzv. Šargansku osmicu.

EEN partneri koji su pomogli pri ostvarenju suradnje:

EEN HrvatskaŽupanijska komora Split

EEN SrbijaNacionalna agencija za regionalni razvoj



Financiranje prvog ekoinovativnog projekta u Hrvatskoj

Europski program CIP Eko-inovacije financira proizvode, procese i usluge koji donose novitete na europsko tržište a ujedno doprinose smanjenju negativnih učinaka na čovjekov okoliš. Upravo je te kriterije zadovoljio hrvatski inovativni projekt pod nazivom RUCONBAR -Rubberised Concrete Noise Barriers. Hrvatski konzorcij predvođen Građevinskim fakultetom u Zagrebu, a u partnerstvu s tvrtkama Beton Lučko, Gumi Impex, institutom IGH i Zagrebački zoološkim vrtom, osmislio je protubučnu barijeru koja se postavlja uz prometnice i željeznice a za čiju se izgradnju u značajnom postotku koriste odbačeni automobilski pneumatici, umjesto 100% betona. Na taj način su uklonili otpad s rubova cesta i na cestu vratili "zeleniji" zid koji štiti od buke. Prva verzija ovog zida od buke biti će postavljena duž maksimirske ulice te štititi od buke stanovnike Zagrebačkog zoološkog vrta.
EEN Hrvatske - Hrvatska gospodarska komora organizirala je info dan, pomogla u networkingu i posredovala u kontaktu s Briselom kako bi se olakšala prijava na gore navedeni natječaj, na koji se RUCONBAR prijavio 2010. godine.



Hrvatska vina za belgijske ljubitelje vina 


Da i EEN Sektorske grupe mogu biti izvor poslovnih suradnji dokazuje ova priča. Kolega iz belgijskog EEN-a kontaktirao je kolegicu iz hrvatskog EEN-a, obzirom na to da su oboje članovi Sektorske grupe "Agrofood" i tražio kontakte istarskih vinara. Naime, njegov klijent, kupac vina za vodeći trgovački lanac u Belgiji, traži kvalitetna vina koja bi uveo na belgijsko tržište kroz trgovački lanac Carrefour. Nakon selekcije nekolicine vinara i dodatnog kontaktiranja istih te slanja uzoraka u Belgiju, belgijski kupac se odlučio za vina jednog od vinara iz užeg izbora. Uskoro je određena prva narudžba od 1056 boca TERANA 0,75 l, koji je ušao u redoviti asortiman, a Muškat Ruža 0,5L jednokratno za festival Europskih vina (dodatnih 1056 boca).