Uspješne priče

Inovativnim vrećama za pranje kontaminirane odjeće hrvatska tvrtka pomaže u globalnoj borbi protiv COVID-a



Vuplast d.o.o obiteljska je tvrtka iz Međimurja, koja se već 40 godina bavi proizvodnjom i obradom plastičnih proizvoda. Tijekom pandemije COVID-19 rodila se ideja da proizvedu plastične vrećice za pranje kontaminirane odjeće koje se koriste za pranje rublja u bolnicama, vrtićima, domovima starijih osoba, kako bi se zaštitile sve osobe koje su bile izložene potencijalno kontaminiranom sadržaju. U vreću se može staviti bilo koji kontaminirani materijal i oprati ga u perilici rublja. Ovaj inovativni i na tržištu jedinstveni proizvod pod nazivom „Biohazard“ izrađen je od 100% reciklirajućeg materijala.

Postupak je jednostavan: kompletna vrećica se postavlja u perilicu rublja ili tunel za pranje. U procesu pranja, vrećica proizvodi kemijsku reakciju te se u dodiru s vodom  potpuno raspadne na dnu i otpušta njezin sadržaj unutar perilice, bez negativnih učinaka na perilicu rublja. Nakon pranja i dezinfekcije, odjeća se može izvaditi iz perilice rublja i nakon toga se može normalno koristiti. Ostatak vrećice u perilici mora biti spremljen u posebnoj crvenoj vrećici za odlaganje vrećica za pranje kontaminirane odjeće.

Početak međunarodne suradnje ove hrvatske tvrtke obilježen je hitnom potrebom  francuske sveučilišne bolnice koja je mobilizirana i sudjelovala u nacionalnoj strategiji organizacije skrbi o pacijentima COVID-19 kojima je potrebna intenzivna njega, da pronađe dobavljača topivih vrećica za bio-opasne stvari.

Brzom reakcijom i snalažljivošću naše Anite iz Hrvatske gospodarske komore, koja je od kolega iz Europske poduzetničke mreže u Francuskoj i zaprimila upit, pronašli smo tvrtku čiji je proizvod u potpunosti odgovarao potrebama bolnice u Francuskoj. Pregovori su vrlo brzo realizirani i uslijedila je isporuka robe na francusko tržište u roku 10 dana.  

Biohazard vreće se uglavnom koriste na odjelima za zarazne bolesti. Stoga će se potražnja za tim proizvodima nastaviti i nakon ove pandemije. Proizvod je zaštićen patentom na hrvatskoj i na europskoj razini, a u prilog kreativnosti ovog malog tima ide i činjenica da već rade na razvoju sličnog proizvoda koji će zadovoljiti potrebe turističkog sektora. Proizvod će biti elegantnijeg dizajna i pojedinačnog pakiranja a u tijeku su i pregovori s najluksuznijim hotelima na svijetu.

Prema riječima g. Marciuša iz Vuplasta, želja im je prvo bila zadovoljiti potrebe domaćeg tržišta, a zatim krenuti u izvoz.

Isporuka u Francusku bila je samo prva u nizu na međunarodno tržište. Njihovi proizvodi uskoro će se naći i na tržištima Austrije, Njemačke, Slovenije i Italije.

 

Želimo im puno sreće!

EEN tim


NOCTURIGLOW - boce za uriniranje koje svijetle u mraku

Prije dvije godine bila je to samo ideja koja mu je pala na pamet dok je radio kao njegovatelj osoba s invaliditetom u Njemačkoj. Ivan Babić, pronašao je nišu otkrivši potrebu za proizvodom koji će pomoći njegovim pacijentima da prebrode zdravstvene probleme. Ideja je bila osmisliti i proizvoditi boce za uriniranje koje svijetle u mraku kao pomagalo osobama koje imaju problema s noćnim uriniranjem. Želio je osvježiti nezahvalno tržište neprivlačnih noćnih posuda za muškarce modernim dizajnom i elementima koji svijetle u mraku. Naziv se nametnuo sam od sebe - Nocturiglow.

Najprije se obratio STEP RI-u, partneru u konzorciju EEN Hrvatska, kao poslovnoj potpornoj instituciji u svom gradu, koji mu pružili savjetodavne usluge i pomogli da otvori tvrtku, definira strategiju cijena, zaštiti intelektualno vlasništvom i pronađe početni kapital. To je rezultiralo pokretanjem startupa naziva Tao Tech Ltd. u rujnu 2019. Nakon toga kreće Ivanom uspon - na konferenciji Algebra LABs Investors Conference u travnju 2019. godine, Ivana je za nastup također pripremao STEP RI, a njegova ideja oduševila žiri te je osvojio nagradu u kategoriji „The best pitch“. Ovaj je 31-godišnji poduzetnik u to vrijeme bio u procesu zaštite intelektualnog vlasništva za tržište EU-a te još nije želio pokazati slike svog prototipa. "Potpuno smo low tech. To nam je bio i cilj, jer naša se konkurencija ne fokusira na kvalitetu i korisničko iskustvo i baš zato smatramo da imamo prostora za uspjeh", rekao je Babić.  Dodao je da će Nocturiglow u budućnosti razvijati i druge proizvode za zdravstvenu njegu, kao i da će u njih ugrađivati i senzore, odnosno visoku-tehnologiju. "To se zove personalizirana medicina. No, s tehnologijom nećemo ići po svaku cijenu", rekao je Babić. Nakon razvoja funkcionalnog prototipa i ispitivanja tržišta među zaposlenicima privatnih i javnih zdravstvenih ustanova, saznao je da se više od 70% nezgoda pacijenata događa noću, baš uslijed uriniranja. „Uvidjeli smo i da naš proizvod nije samo dobar za pacijente već i za poslovanje zdravstvenih institucija, jer olakšava posao njegovateljima, koji su deficitarna profesija, kao i za osiguravajuća društva“, rekao je Babić. Uslijedila je izrada kalupa za brizganje i puhanje plastike nakon čega mu je STEP RI pomogao da prikupi financijska sredstva te pošalje prijavu za ulazak u program EIT InnoStars Awards te je u svibnju 2020. gdje je dobio potporu za plasiranje proizvoda.

Ova uspješna priča ne bi bila moguća bez EEN-a i njegova konzorcijskog partnera STEP RI, RI znanstveno-tehnologijskog parka Sveučilišta u Rijeci. Od 2018. do sredine 2020. godine, STEP RI je pomogao g. Babiću da osnuje tvrtku, primi brojne potpore (ukupno 92.000 eura) i ostvari nekoliko velikih poslovnih koraka. „Dakle, imao sam ideju i STEP RI mi je pomogao da osnujem tvrtku i što je još bolje, dalje razvijem ideju pa čak dobijem i investiciju! Genijalno!”, rekao je Babić, sadašnji predsjednik uprave tvrtke Tao Tech d.o.o. „Od 2018. godine do danas STEP RI je kontinuirano surađivao s g. Babićem i veliko nam je zadovoljstvo proći cijeli proces pokretanja poslovanja s tako mladim poduzetnikom punim entuzijazma”, izjavio je STEP RI tim. 


Umjetna inteligencija za uspostavu platforme za obrazovanje zdravstvenih radnika

Lloyds design je digitalna agencija specijalizirana za razvoj web stranica, softverskih rješenja i mobilnih aplikacija. Tim se sastoji od više od 20 strastvenih stručnjaka za UX, UI dizajn, arhitekturu baza podataka, razvoj i optimizaciju performansi. Iako se nalaze u malom istarskom gradu Labinu, uspješno su realizirali preko 200 projekata u preko 15 zemalja svijeta: digitalne platforme, softverska rješenja, mobilne aplikacije i web stranice. Clutch je 2019. godine prepoznao Lloyds design kao jednu od najboljih agencija za razvoj web stranica u Hrvatskoj.

Ovo je priča o tvrtki koja je u početku bila orijentirana na grafički dizajn, no do danas su se kroz razne projekte isprofilirali i usmjerili na IT djelatnost, zbog čega su 2020. godini odlučili promijeniti ime tvrtke u Lloyds digital.

Prvi susret Domagoja Ostovića, direktora i osnivača tvrtke, s partnerima Europske poduzetničke mreže (EEN) iz Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) bio je lipnju 2018. godine kada je prvi put sudjelovao na poslovnim razgovorima Future Matcha u sklopu sajma CEBIT, koji već godinama organizira EEN. Već tada su našli potencijalne partnere u Poljskoj no do konkretne suradnje ipak nije došlo.

Nakon što smo upoznali potrebe ove tvrtke nastojali smo plasirati interesantne informacije te su neke i urodile plodom. Promocija START at BEST natječaja bila im je interesantna zbog mogućnosti unapređenja aktivnosti koje su provodili u Labinu kako bi educirali zainteresiranu javnost o tehnologijama, dizajnu, webu, mobilnim aplikacijama i svemu ostalom za što su imali inhouse stručnjake. Nakon dobivenog bespovratnog fonda u lipnju 2020. godine od 7500€ Lloyds štorije će dobiti nastavak priče te će u budućnosti na predavanjima biti pozvani i inozemni stručnjaci iz STEM područja.

Tvrtka je imala ideju pokrenuti e-learning platformu za doktore te su, uz pomoć EEN-a i HAMAG-BICRO-a koji provodi program Eureku, s partnerima iz Slovenije prijavili projekt Health Academy - Obrazovanje zdravstvenog osoblja za IT usluge pomoću razumijevanja aplikacija i sadržaja. Sa vrhunskom ocjenom dobili su financiranje projekta u iznosu od 200.000 € te će u sljedeća 24 mjeseca napraviti obrazovnu platformu  koja će pomoći na lakši način dijeliti znanje i dobre prakse među zdravstvenim radnicima. Platforma će koristiti napredne algoritme umjetne inteligencije za prepoznavanje uzoraka koje korisnici izvršavaju za prepoznavanje najučinkovitijih koraka kojim korisnici prolaze te za predlaganje novih. U tu svrhu razvit će napredne algoritme pomoću umjetne inteligencije za prepoznavanje navika korisnika, generiranje i izdvajanje sadržaja iz radnog procesa, koji će se kasnije prevesti u multimedijske i zdravstveno provjerene tretmane. Pomoću posebno obučenih urednika, znanja će biti dostupna kao digitalni tečajevi svim sudionicima zdravstvenog sustava.

„Najbolji osjećaj u poduzetništvu je kada ostvariš svoje planove, snove, ciljeve, kada se poslovna aktivnost koju si zamislio stvarno realizira, još je bolji osjećaj kada spojiš resurse koje imaš u tvrtki i uspiješ oplemeniti ideju na način da složiš projekt, napišeš, prijaviš i na kraju dobiješ bespovratna sredstva za razvoj nekog proizvoda ili neke usluge.“ - kaže g. Ostović, direktor tvrtke Lloyd digital, te nastavlja: „Kako svake godine rastemo stalno se trudimo biti bolji, radimo najviše na našim internim procesima i efikasnosti, tvrtka smo koja teži što većoj kvaliteti svojih usluga i proizvoda, zahvalni smo i ponosni na svim natječajima koje smo dobili ali znamo i svjesni smo da je to i velika odgovornost.“

Ovim entuzijastima, koji su se sredinom 2020. godine unatoč COVID krizi preselili u nove urede u Labinu, bio je potreban još jedan izvor financiranja za novi projekt na kojem žele surađivati sa partnerima iz Švedske. Za program Eurostars, u sklopu kojeg EEN I HAMAG-BICRO održavaju online radionice, pomažu davanjem informacija u pretprijavi te nude 20.000 kn za konzultante koji pišu prijavu, zainteresirao se Lloyds design da i na ovaj način pokušaju financirati svoju ideju sa 50.000€. „U planu je prijaviti projekt kojim će završiti i pripremiti za tržište proizvod za internu komunikaciju između djelatnika u tvrtkama. Projekt je potrebno prijaviti zaključno do rujna 2020. godine i nadamo se kako će se i ta vizija ostvariti barem djelomično uz pomoć EU sredstava“. – navodi g. Ostović. U tom smislu, suradnja s EEN-om i HAMAG-BICRO-om sigurno će nastavlja te ćemo s veseljem pratiti svjetlu budućnost koja je definitivno pred ovom tvrtkom. „Pružanje usluga usmjeravanja i savjetovanja ovako mladih i nadobudnih poduzetnika predstavlja samu srž našeg posla te nas uvijek podsjeti zašto volimo svoj posao.“ – riječi su EEN tima u HAMAG-BICRO-u.



Pretraživanjem tražilice sa ponudama stranih tvrki do zastupstva u Francuskoj

Naša posljednja uspješna priča nastala je na temelju pretrage profila u tražilici objavljenoj na naslovnici naše web stranice. Tako je hrvatska obiteljska tvrtka sa 80 godina dugom tradicijom u lijevanju metalnih proizvoda, pronašla ponudu francuske tvrtke, koja traži proizvođača ili dobavljača sitnih metalnih dijelova, čelika i obojenih dijelova koje bi zastupala na francuskom tržištu. Hrvatska tvrtka se javila HGK i tražila kontakt francuske tvrtke, nakon čega smo stupili u kontakt s francuskim EEN partnerom i razmijenili podatke tvrtke. Nakon što su tvrtke uspostavile kontakt, početkom rujna je došlo do potpisivanja ugovora o suradnji, tj zastupstvu hrvatske tvrtke na francuskom tržištu.


OD SADA I LATVIJKE VOZE S HRVATSKIM PATENTOM na5u

Inovativna tvrtka iz Zagreba, proizvođač je i distributer inovativnog proizvoda na5u, zaštite za cipele od oštećenja u vožnji. na5u je hrvatski proizvod od ideje do proizvodnje, a na internacionalno tržište lansira se pod imenom 4shu.

Tvrtka se uključila u projekt Europske poduzetničke mreže (EEN) u Hrvatskoj gospodarskoj komori koristeći uslugu Baze poslovne suradnje, alata koji služi za traženje partnera u EU i trećim zemljama. Profil tvrtke objavljen je u međunarodnoj bazi poslovne suradnje te plasiran EEN centrima u drugim zemljama, tvrtkinim ciljanim tržištima. Jedno od mogućih partnerskih tržišta bilo je i tržište Latvije na kojem ih je prepoznala Latvijska brzo rastuća tvrtka za distribuciju koja je bila u potrazi za novim i inovativnim proizvodima koje bi distribuirala na svoje tržište.

Nakon što su latvijski i hrvatski EEN partneri razmijenili kontakte svojih klijenata, započela je suradnja u veljači 2016. i do sada je ugovorena prva isporuka proizvoda kako bi latvijska tvrtka mogla ispitati zainteresiranost latvijskog tržišta.


Fleksibilni sustav za izradu individualnih ortoza kralježnice

Europska poduzetnička mreža na raspolaganju je svim poduzetnicima i znanstvenicima zainteresiranim za uspostavljanje međunarodne suradnje, razvoj novih proizvoda u suradnji sa stranim partnerima, plasiranje proizvoda na EU tržište i pronalaženje partnera za sudjelovanje u fondovima EU, kao i informiranje o zaštiti intelektualnog vlasništva.

Korisnost usluga Europske poduzetničke mreže prepoznao je i Strojarski fakultet u Slavonskom Brodu, koji se odlučio zatražiti konzultantsku potporu u fazi pripreme projektne dokumentacije za prijavu na natječaj kroz program IPA III c – Fond za ulaganje u znanost i inovacije. Konzultantsku potporu pružio je višegodišnji član EEN-a, TERA Tehnopolis iz Osijeka.

Strojarski fakultet u Slavonskom Brodu uspostavio je međunarodnu suradnju s znanstvenim institucijama u Sloveniji, Češkoj, Slovačkoj i Srbiji, te na program IPA IIIc prijavio projekt OrtoFLEX – Fleksibilni sustav za izradu individualnih ortoza kralježnice.

Projekt OrtoFLEX, vrijedan preko 4.400.000,00 Kn (točnije 578.377,37 EUR), sufinancirala je Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj sa 466.562,83 EUR. Projekt je ogledni primjer kvalitetnog povezivanja znanosti, tehnologije i gospodarstva koji će u konačnici pridonijeti povećanju konkurentnosti kvalitetnog hrvatskog proizvoda, ali i svima onima koji će ga koristiti i tako si olakšati bolove u kralježnici. Osim za nabavu potrebne opreme, sredstvima Europske unije će se sufinancirati i edukacija znanstvenika, istraživanje i razvoj specijaliziranih programskih rješenja za digitalizaciju leđnog područja i za modeliranje prilagođenih ortoza kralježnice. Partneri u projektu su Medicinski fakultet iz Osijeka te Fakultet strojarstva i brodogradnje iz Zagreba. Projekt je ugovoren u lipnju 2013. godine na dvogodišnje razdoblje.


Preko međunarodih poslovnih razgovora do međunarodne poslovne suradnje

Na sajmu prehrambenih proizvoda i delikatesa TAVOLA u Belgiji koji je okupio oko 400 izlagača iz nekoliko europskih zemalja, po prvi puta su se u organizaciji HGK i EEN-a predstavili i hrvatski proizvođači.

Drugog dana sajma EEN mreža omogućila je poduzetnicima sudjelovanje u međunarodnim poslovnim razgovorima s europskim tvrtkama. Upravo to događanje omogućilo je hrvatskom proizvođaču tjestenine da pronađe distributera na francuskom i belgijskom tržištu.

"Razgovori su se pokazali vrlo interesantnima. Obavio sam par konkretnih razgovora za puno manji trošak nego što je izlaganje. Donio sam uzorke, katalog, vizitke, a učinak je jednako kvalitetan kao da sam izlagao" - istaknuo je hrvatski proizvođač.

EEN Hrvatska
Hrvatska gospodarska komora

Hrvatski proizvođač sokova osvojio finsko tržište

Vodeći hrvatski proizvođač zdrave hrane i pića od konvencionalnog i ekološkog voća i povrća je uz pomoć Hrvatske gospodarske komore – Županijske komore Rijeka, odnosno EEN-a i Agrofood sektorske grupe, sklopio ugovor o posredovanju u prodaji svojih proizvoda na finskom tržištu.

Do suradnje je došlo sudjelovanjem na međunarodnim EEN poslovnim razgovorima u sklopu prehrambenog sajma SIAL Pariz 2012, na kojem je dogovoren B2B sastanak hrvatske i finske tvrtke.

EEN partneri koji su pomogli pri ostvarenju suradnje:

EEN Hrvatska
Hrvatska gospodarska komora
EEN Finland
ELY Centre for Southwest Finland

Hrvatski delikatesni proizvodi na poljskom tržištu

Baza poslovne suradnje je dovela do dvostruke suradnje između hrvatske tvrtke koja se bavi izvozom i prodajom hrvatskih autohtonih vina i delikatesnih prehrambenih proizvoda na inozemna tržišta i dviju poljskih tvrtki. Prva suradnja je realizirana 2012.godine u obliku osnivanja hrvatsko-poljske joint-venture tvrtke koja se bavi uvozom i distribucijom hrvatskih vina i delikatesnih proizvoda.
Nakon samo par mjeseci stigao je iskaz interesa od strane još jedne poljske tvrtke koja je također bila zainteresirana za stupanje u kontakt s hrvatskim izvoznikom. Kroz idućih par mjeseci je dogovorena suradnja u vidu distribucije hrvatskih proizvoda na poljskom tržištu, a formalno potpisana početkom 2013.godine.


EEN Hrvatska
Hrvatska gospodarska komora
EEN Poland
Association "Free Entrepreneurship“



Ponosni na zajedničke prekogranične rezultate

Hrvatska gospodarska komora – Županijska komora Varaždin i Zaklada za razvoj poduzetništva iz Zalaegerszega, Mađarska kao partnerske organizacije uspješno su završile drugi uzastopni zajednički projekt sufinanciran iz IPA Prekograničnog programa Hrvatska-Mađarska, a partnerstvo je realizirano zahvaljujući EEN mreži (European Enterprise Network), čije su članice obje organizacije. I treći projekt sufinanciran iz trećeg javnog natječaja prekogranične suradnje također je odobren i planirane projektne aktivnosti uskoro će se početi provoditi. Sva tri projekta imaju cilj jačanje poduzetništva u prekograničnom pojasu i zahvaljujući suradnji unutar EEN mreže obje institucije danas su etablirani centri pomoći poduzetnicima pri širenju poslovanja u prekograničnoj regiji.

U okviru EEN mreže Zaklada za razvoj poduzetništva iz Zalaegerszega (ZMVA) još je 2009. godine kontaktirala hrvatske EEN točke, te se HGK Županijska komora Varaždin pokazala kao idealan partner za osmišljavanje i prijavljivanje zajedničkog projekta pomoći poduzetnicima u programskom području. Kako je projekt izuzetno uspješno proveden, partneri su aplicirali u drugom roku sljedeći projekt koji je također odobren i uspješno implementiran.

Time je zahvaljujući Europskoj poduzetničkoj mreži ostvaren uspješan i plodonosan partnerski odnos. Oba projekta pridonijeli su jačanju gospodarske suradnje s naglaskom na transfer znanja i iskustva s mađarske strane na hrvatsku stranu vezano uz skori ulazak Hrvatske u Europsku uniju što je od posebnog interesa za hrvatske poduzetnike koji su imali prilike upoznati i nove poslovne partnere i mađarske poduzetnike koji već imaju iskustva s korištenjem EU fondova. Hrvatski poduzetnici također su prošli treninge izrade projektnih prijedloga. Time su ciljevi prekograničnih projekata povezani sa ciljevima EEN mreže i dodatno su doprinijeli suradnji unutar mreže.

„Ponosni smo i naše je veliko zadovoljstvo vidjeti na djelu EEN partnerstvo" – ističu iz ZMVA.

U HGK-Županijskoj komori Varaždin zadovoljstvo suradnjom unutar mreže pojačano je dodatnim sinergijskim efektima postignutim u EU projektima. „No, upravo zahvaljujući EEN mreži, bili smo u stanju omogućiti dugoročnu gospodarsku suradnju u prekograničnom području za gospodarske subjekte i transferirati korisne informacije o različitim EU pitanjima na hrvatski poslovni sektor“ – dodaju u ŽK Varaždin.

EEN partneri koji su pomogli pri ostvarenju suradnje:

EEN Hrvatska
Hrvatska gospodarska komora
EEN Hungary
Zaklada za razvoj poduzetništva (ZMVA)



"Proširili smo spektar svojih usluga zahvaljujući Bazi poslovne suradnje"

Energetski učinkovita gradnja, izuzetno razvijena grana industrije u inozemstvu, polako pronalazi svoj put i na hrvatskom tržištu. Primjer uspješnog spoja inozemne tvrtke koja zapošljava inžinjere s područja zaštite okoliša i hrvatske tvrtke koja se bavi razvojem građevinskih projekata, arhitektonskim i inženjerskim aktivnostima, dogodio se putem naše baze poslovne suradnje. Hrvatska tvrtka iz Varaždina kontaktirala je EEN Hrvatske nakon što je u elektronskom newsletteru vidjela zanimljiv profil jedne njemačke tvrtke. Za našeg smo klijenta kontaktirali EEN partnere u Njemačkoj, točnije u Hessenu i došli do kontakata tvrtke koja se bavi vrlo specifičnim djelatnostima u području zelene gradnje. Rezultat ovog povezivanja danas je uspješna suradnja dviju tvrtki, zahvaljujući kojoj je hrvatski klijent uspješno proširio spektar svojih građevinsko-projektantskih usluga.


Nedugo po sklapanju spomenutog partnerskog ugovora, pridružuje se i treći partner. Naime, još je jedna hrvatska tvrtka putem BCD baze pronašla profil spomenute njemačke. Potpisavši partnerski sporazum postali su drugi hrvatski partner. Ova je tvrtka specijalizirana za graditeljstvo i tehničko savjetovanje te energetske preglede i energetsko certificiranje zgrada. S ovakvim timom od dvije hrvatske tvrtke i njemačkim ekspertom, energetski učinkovita (zelena) gradnja i održivi projekti u Hrvatskoj sve više dobivaju na važnosti.

EEN partneri koji su pomogli pri ostvarenju suradnje:

EEN Hrvatska
Hrvatska gospodarska komora
EEN Hessen
HA Hessen Agentur GmbH


Automatska tražilica spojila hrvatsku i talijansku tvrtku

Suradnja na području električnih instalacija i električne opreme dogodila se između hrvatske i talijanske tvrtke. Putem tzv. „robota“, automatske tražilice koja na temelju određenih parametara pretražuje bazu poslovne suradnje te sama izbacuje profile koji bi mogli odgovarati unesenim kriterijima, hrvatska tvrtka je uspjela pronaći jedan zanimljiv profil talijanske tvrtke. Nakon što smo stupili u kontakt s talijanskim EEN-om, došlo je do razmjene podataka. Tvrtke su stupile u kontakt a nakon nekoliko mjeseci potpisale su ugovor o suradnji. Hrvatska će tvrtka od talijanske kupovati repromaterijal i u svojoj radionici sklapati gotove proizvode - utičnice, prekidače i ostali montažni pribor. Proizvode će prodavati na domaćem tržištu te u regiji.

EEN partneri koji su pomogli pri ostvarenju suradnje:

EEN Hrvatska
Hrvatska gospodarska komora
EEN Italija
Unioncamere Piemonte


Tako blizu - tako uspješni


Naša sljedeća priča uspješnica govori o jednoj dobrosusjedskoj suradnji. Hrvatska tvrtka, specijalizirana za računovodstvene usluge, financijsko, porezno i poslovno savjetovanje te istraživanje tržišta i pružanje usluga marketinga, pronašla je poslovnog partnera u Bosni i Hercegovini. Zahvaljujući bazi poslovne suradnje, hrvatska tvrtka pronašla je zanimljiv poslovni profil bosanske tvrtke na našoj web stranici. Uz uvijek brzu i efikasnu pomoć kolega iz sarajevskog EEN-a, brzo je došlo do razmjene podataka tvrtki. Suradnja je uslijedila par mjeseci kasnije. Tako je hrvatska tvrtka postala generalni zastupnik bosanske tvrtke koja se bavi kartonskom ambalažom i grafičkim uslugama.

EEN partneri koji su pomogli pri ostvarenju suradnje:

EEN Hrvatska
Hrvatska gospodarska komora
EEN BIH
Vanjskotrgovinska komora BiH


Direktan kontakt kao temelj suradnje? I to je moguće!

Osim na poslovnim susretima ili kroz bazu poslovne suradnje, tvrtke mogu pronaći partnere i kroz direktan kontakt EEN ureda. Njemački EEN iz Hessena nas je kontaktirao s upitom o proizvođačima posebnih aluminijskih dijelova koje je jedna njemačka tvrtka trebala za proizvodnju svojih energetski učinkovitih LED lampi. Nakon pregleda domaćih profila u BCD bazi, poslali smo upit na nekoliko hrvatskih tvrtki iz baze. Jedna od njih odgovarala je baš ovom profilu i stupila u kontakt s njemačkom tvrtkom te je uskoro započela poslovna suradnja. Aluminijski djelovi za LED lampe proizvode se u Hrvatskoj, ugrađuju se u gotov proizvod u Njemačkoj i plasiraju na tržište.

EEN partneri koji su pomogli pri ostvarenju suradnje:

EEN Hrvatska
Hrvatska gospodarska komora
EEN Hessen
HA Hessen Agentur GmbH


Međunarodna baza tehnologija pomogla nam je da pronađemo pravog partnera

DPT JOKA DOOEL je tvrtka iz Makedonije koja se bavi preradom mliječnih proizvoda (sirevi, jogurti i sl.). Zavod za mljekarstvo Agronomskog fakulteta u Zagrebu pruža usluge laboratorijskih ekspertiza te posjeduje znanje i istraživačku infrastrukturu u području obrade mliječnih proizvoda. Sklopljena suradnja uključuje transfer znanja vezan uz proizvodnju tvrdih sireva (Gauda) koje je ključno za daljnje strateške planove makedonske tvrtke. Zavod će organizirati stručno usavršavanje zaposlenika za DPT JOKA DOOEL, nakon kojeg će tvrtka biti sposobna za razvoj novog proizvoda.

Uz pomoć EEN mreže pronašli smo partnera sa znanjem i iskustvom u modernim tehnologijama proizvodnje tvrdih sireva. Ova suradnja će nam pomoći da primijenimo novu tehnologiju u proizvodnji, razvijemo nove proizvode i snažnije izađemo na regionalno tržište." gosp. Ljupčo Jovanovski, DPT JOKA DOOEL

„Zahvaljujući Europskoj poduzetničkoj mreži, Zavod za mljekarstvo se povezao s tvrtkom iz Makedonije, što ne bi bilo moguće bez međunarodne baze. Ovom suradnjom stječemo dodatno iskustvo s tržišta te apliciramo znanja u praktičnoj primjeni, što je ključno za daljnji razvoj mljekarske industrije.“ Prof. Jasmina Havranek

EEN partneri koji su pomogli pri ostvarenju suradnje:

EEN Hrvatska
Poslovni inovacijski centar Hrvatske BICRO
UKIM Skopje
Sveučilište Ćirila i Metoda


Turistička ponuda koja ne poznaje granice

Organizacija međunarodnih poslovnih susreta jedna je od važnih usluga koju pruža Europska poduzetnička mreža, a donosi čitav niz prednosti tvrtkama, kako domaćim, tako i inozemnim. Poslovni susreti predstavljaju mogućnost pronalaska poslovnih partnera u inozemstvu te smo tako već svjedočili brojnim slučajevima uspješno sklopljenih poslovnih suradnji. Izdvajamo jednu koja je spojila hrvatsku i srpsku tvrtku iz područja turizma. Njihov poslovni susret dogodio se na poslovnim razgovorima u okviru Međunarodnog sajma turizma u Beogradu 2011-te godine. Hrvatska turistička agencija i srpska tvrtka povezale su svoje poslovne usluge te sada nude jedinstvenu turističku ponudu kojom su oživjeli legendarnu željezničku trasu tzv. Šargansku osmicu.

EEN partneri koji su pomogli pri ostvarenju suradnje:

EEN Hrvatska
Županijska komora Split

EEN Srbija
Nacionalna agencija za regionalni razvoj


Financiranje prvog ekoinovativnog projekta u Hrvatskoj

Europski program CIP Eko-inovacije financira proizvode, procese i usluge koji donose novitete na europsko tržište a ujedno doprinose smanjenju negativnih učinaka na čovjekov okoliš. Upravo je te kriterije zadovoljio hrvatski inovativni projekt pod nazivom RUCONBAR -Rubberised Concrete Noise Barriers. Hrvatski konzorcij predvođen Građevinskim fakultetom u Zagrebu, a u partnerstvu s tvrtkama Beton Lučko, Gumi Impex, institutom IGH i Zagrebački zoološkim vrtom, osmislio je protubučnu barijeru koja se postavlja uz prometnice i željeznice a za čiju se izgradnju u značajnom postotku koriste odbačeni automobilski pneumatici, umjesto 100% betona. Na taj način su uklonili otpad s rubova cesta i na cestu vratili "zeleniji" zid koji štiti od buke. Prva verzija ovog zida od buke biti će postavljena duž maksimirske ulice te štititi od buke stanovnike Zagrebačkog zoološkog vrta.
EEN Hrvatske - Hrvatska gospodarska komora organizirala je info dan, pomogla u networkingu i posredovala u kontaktu s Briselom kako bi se olakšala prijava na gore navedeni natječaj, na koji se RUCONBAR prijavio 2010. godine.



Hrvatska vina za belgijske ljubitelje vina 


Da i EEN Sektorske grupe mogu biti izvor poslovnih suradnji dokazuje ova priča. Kolega iz belgijskog EEN-a kontaktirao je kolegicu iz hrvatskog EEN-a, obzirom na to da su oboje članovi Sektorske grupe "Agrofood" i tražio kontakte istarskih vinara. Naime, njegov klijent, kupac vina za vodeći trgovački lanac u Belgiji, traži kvalitetna vina koja bi uveo na belgijsko tržište kroz trgovački lanac Carrefour. Nakon selekcije nekolicine vinara i dodatnog kontaktiranja istih te slanja uzoraka u Belgiju, belgijski kupac se odlučio za vina jednog od vinara iz užeg izbora. Uskoro je određena prva narudžba od 1056 boca TERANA 0,75 l, koji je ušao u redoviti asortiman, a Muškat Ruža 0,5L jednokratno za festival Europskih vina (dodatnih 1056 boca).